Priključevanje na električno omrežje brezplačno do sprejetja novih predpisov
6. januar 2012
Ustavno sodišče je s 1. januarjem razveljavilo podzakonski akt, ki je določal podlago za zaračunavanje omrežnine za priključitev novih odjemalcev na distribucijsko omrežje ali povečanje priključne moči.
Ustavno sodišče je namreč z odločbo ugotovilo neskladje Energetskega zakona z Ustavo.
2. Četrta alineja 4. člena, drugi stavek drugega odstavka 27. člena ter prva in druga alineja točke a) 87. člena Energetskega zakona so v neskladju z Ustavo.
3. Ugotovljeno protiustavnost iz prejšnje točke izreka mora Državni zbor Republike Slovenije odpraviti v roku enega leta po objavi te odločbe v Uradnem listu Republike Slovenije.
4. Osmi in deveti odstavek 15. člena, četrti odstavek 23.b člena, prva alineja prvega odstavka 64.p člena, peti in šesti odstavek 64.s člena, drugi in šesti odstavek 67. člena, tretja alineja tretjega odstavka in četrti odstavek 71. člena ter 82. člen v delu, ki se nanaša na delež cene za uporabo omrežja, Energetskega zakona niso bili oziroma niso v neskladju z Ustavo.
5. Tretji odstavek 20. člena, 21. člen in 34. člen v delu, ki se nanaša na povprečni strošek priključevanja, Splošnih pogojev za dobavo in odjem električne energije iz distribucijskega omrežja električne energije (Uradni list RS, št. 126/07) se razveljavijo.
6. Razveljavitev iz prejšnje točke začne učinkovati 1. 1. 2012.
Vir: Uradni list RS, št. 37/2011 z dne 20. 5. 2011
Ker nova zakonska podlaga ni bila sprejeta so do nadaljnega brezplačne naslednje storitve:
-omrežnine za priključitev novih odjemalcev na distribucijsko omrežje,
-povečanje priključne moči. Ministrstvo za gospodarstvo državnega zbora namreč ni prepričalo o nujnosti sprejetja novele energetskega zakona, ki bi zagotovila pravno podlago za omenjen prispevek.
NOVOSTI V ZVEZI Z ZAKONODAJO:
Petek 10.2.2012 sprejeta novela Energetskega zakona
Razglašam Zakon o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona (EZ-E), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 28. januarja 2012.
Št. 003-02-1/2012-6
Ljubljana, dne 6. februarja 2012
Vir: Uradni list RS, št. 10/2012 z dne 10.2.2012
Vlada določila predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona
Vlada RS je danes na redni seji določila besedilo predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona in ga posredovala v obravnavo Državnemu zboru Republike Slovenije po nujnem postopku. Zaradi nepopolnega ali nepravilnega prenosa direktiv je prejela Republika Slovenija sedem opominov, ki jih predlog zakona ureja tako, da bo saniral stanje in omogočil notifikacijo direktiv.
Lizbonska pogodba namreč skrajšuje predsodne postopke in omogoča, da se denarna kazen zaradi nenotifikacije predpisov za prenos direktiv izreče hitreje kot prej. Ker izvajanje podnebno-energetske politike in ciljev sodi v politične prioritete trenutnega mandata Evropske komisije, je pričakovati, da bo Komisija predlagala Sodišču EU kaznovanje držav članic, ki prenosa zadevnih aktov še niso notificirale, do konca 2011. Na to, kako pomemben je pravočasni prenos zakonodaje EU v nacionalni pravni red, in kako se po Lizbonski pogodbi sedaj izvaja člen 260(3) Pogodbe o delovanju Evropske unije, je Komisija pojasnila v svojem sporočilu z dne 15. 1. 2011. Odpravlja se druga predpravdna stopnja (obrazloženo mnenje) po členu 260(2) PDEU. V primeru nenotifikacije pa lahko Komisija v skladu s členom 260(3) PDEU Sodišču EU predlaga, da naloži plačilo kazni že v prvi fazi postopka. Sodišče EU denarno kazen izreče glede na koeficient resnosti kršitve in koeficient trajanja kršitve. Sprejetje predloga zakona bi nas pred tem obvarovalo in to je neposreden prihranek za državni proračun, lahko tudi po več deset tisoč EUR dnevno.
Ustavno sodišče Republike Slovenije je v odločbi z dne 14. 4. 2011 ugotovilo, da "povprečni stroški priključevanja" nimajo zakonske podlage in dalo čas za odpravo nezakonitosti do 1. 1. 2012. Zato je potrebno sprejeti predlog zakona po nujnem postopku in omogočiti, da se odpravi nezakonitost in predpiše pravna podlaga za zaračunavanje »povprečnih stroškov priključevanja«, ki jih v zakonu preimenujemo v »omrežnino za priključno moč«. Če te zakonske podlage ne bo, za priklop na distribucijsko omrežje od 1. 1. 2012 ne bo več možno zaračunavati omrežnine, ki pomeni okrog 40 % celotnega proračuna distribucijskih podjetij.
Republika Slovenija ima v skladu z Direktivo 2009/73 dolžnost izvesti lastniško ločitev sistemskega operaterja prenosnega omrežja od proizvodnje in dobave, kar mora država zagotoviti s 3. 3. 2012. Za operaterje, ki so bili dne 3. 9. 2009 del vertikalno integriranega podjetja je po direktivi dopuščena možnost, da se država odloči in dovoli oblikovanje neodvisnega operaterja (ITO), ki je sicer lastniško še vertikalno povezan, vendar pod posebnimi pogoji in s posebnimi zahtevami. Če država do 3. 3. 2012 zakonsko ne uredi te možnosti za ITO, je obvezna oblika lastniško popolnoma ločen sistemski operater (unbundling). Če Republika Slovenija ne bi delno implementirala Direktive 2009/73, bo s tem neposredno kršila določbo Direktive, ki nalaga državam članicam, da od 3. marca 2012 dalje zagotovijo delovanje podjetij, ki imajo v lasti prenosni sistem zemeljskega plina kot lastniško ločenega ali kot neodvisnega operaterja prenosnega sistema.
Vir: Vlada RS - 168. redna seja Vlade RS z dne 12.1.2012
Številka: 007-336/2011/30
Ljubljana, dne 09. 01. 2012
EVA 2011-2111-0076
GENERALNI SEKRETARIAT
VLADE REPUBLIKE SLOVENIJE
Gp.gs@gov.si
ZADEVA: Zakon o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona – predlog za
obravnavo zakona po nujnem postopku
...
stran 2
Ustavno sodišče Republike Slovenije je v odločbi št. U-I-257/09-22 z dne 14. 4. 2011
ugotovilo, da "povprečni stroški priključevanja" nimajo zakonske podlage, in dalo čas za
odpravo nezakonitosti do 1.1.2012. Z EZ-E se vzpostavlja zakonska podlaga za ta prispevek.
Zato je nujno potrebno sprejeti predlog zakona po nujnem postopku in omogočiti, da se
odpravi nezakonitost in predpiše pravna podlaga za zaračunavanje »povprečnih stroškov
priključevanja«, ki jih v zakonu preimenujemo v »omrežnino za priključno moč«. Če te
zakonske podlage ne bo, za priklop na distribucijsko omrežje od 1.1.2012 ne bo več možno
zaračunavati omrežnine, ki pomeni okrog 40% celotnega proračuna distribucijskih podjetij.
....
stran 12
Odločba Ustavnega sodišča Republike Slovenije
14.4 2011 je Ustavno sodišče Republike Slovenije v postopku za oceno ustavnosti in
zakonitosti, začetem na zahtevo Računskega sodišča Republike Slovenije, sprejelo
odločbo, s katero je med drugim (točki 5 in 6) razveljavilo 20., 21. in 34. člen Splošnih
pogojev za dobavo in odjem električne energije iz distribucijskega omrežja električne
energije (Uradni list RS, št. 126/07), kjer se nanašajo na povprečni strošek
priključevanja (PSP). Členi so razveljavljeni z odložitvijo do 1.1.2012. Razlog za
neskladje je, da PSP ni nikjer omenjen v EZ, kot vrsta javne dajatve pa nujno potrebuje
zakonsko podlago. Za odpravo neskladja je torej potrebno dopolniti Energetski zakon in
potem še ustrezno na novo sprejeti Splošne pogoje, ki jih izdaja SODO-Sistemski
operater distribucijskega omrežja, d.o.o.. Vsebinsko plačevanje povprečnih stroškov
priključevanja sicer ni sporno, zato je Računsko sodišče tudi dotične člene razveljavilo z
odložnim rokom. V predlaganih dveh spremembah torej v EZ uvajamo novo vrsto
omrežnine, »omrežnino za priključno moč«. Gre torej za eno od tarifnih postavk pri
pobiranju omrežnine, ki se pobira ob prvi priključitvi ali ob povečanju priključne moči.
Prav novi priključki in povečane priključne moči namreč odločilno vplivajo na potrebe
po razvoju omrežja, tarifne postavke za omrežnino pa so zastavljene stroškovno. V
bistvu gre za rezervacijo moči v omrežju, ki mora biti odjemalcu na voljo od
priključitve naprej. Vzpostavitev in vzdrževanje te rezervacije prinašata operaterju
strošek, ne glede na to, v kolikšni meri uporabnik omrežja dejansko uporablja omrežje.
Opredeljen je namen te postavke, kot tudi način plačevanja. V 87. členu so naloge
agencije za energijo dopolnjene z določanjem tudi te omrežninske postavke.
....
Vir: Predlog zakona že poslan v obravnavo po nujnem postopku (poslano dne 9.1.2012 za obravnavo na vladi 12.1.2012)
Preveri vse novosti na Ministrstvu za gospodarstvo - predlogi predpisov energetika
O D L O Č B A
Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti in zakonitosti, začetem z zahtevo Računskega sodišča Republike Slovenije, na seji 14. aprila 2011
o d l o č i l o:
1. Štiriinštirideseta alineja 4. člena in prvi stavek drugega odstavka 27. člena Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 27/07 – uradno prečiščeno besedilo in 70/08) sta bila v neskladju z Ustavo. 2. Četrta alineja 4. člena, drugi stavek drugega odstavka 27. člena ter prva in druga alineja točke a) 87. člena Energetskega zakona so v neskladju z Ustavo.
3. Ugotovljeno protiustavnost iz prejšnje točke izreka mora Državni zbor Republike Slovenije odpraviti v roku enega leta po objavi te odločbe v Uradnem listu Republike Slovenije.
4. Osmi in deveti odstavek 15. člena, četrti odstavek 23.b člena, prva alineja prvega odstavka 64.p člena, peti in šesti odstavek 64.s člena, drugi in šesti odstavek 67. člena, tretja alineja tretjega odstavka in četrti odstavek 71. člena ter 82. člen v delu, ki se nanaša na delež cene za uporabo omrežja, Energetskega zakona niso bili oziroma niso v neskladju z Ustavo.
5. Tretji odstavek 20. člena, 21. člen in 34. člen v delu, ki se nanaša na povprečni strošek priključevanja, Splošnih pogojev za dobavo in odjem električne energije iz distribucijskega omrežja električne energije (Uradni list RS, št. 126/07) se razveljavijo.
6. Razveljavitev iz prejšnje točke začne učinkovati 1. 1. 2012.
Vir: Uradni list RS, št. 37/2011 z dne 20. 5. 2011
Ker nova zakonska podlaga ni bila sprejeta so do nadaljnega brezplačne naslednje storitve:
-omrežnine za priključitev novih odjemalcev na distribucijsko omrežje,
-povečanje priključne moči. Ministrstvo za gospodarstvo državnega zbora namreč ni prepričalo o nujnosti sprejetja novele energetskega zakona, ki bi zagotovila pravno podlago za omenjen prispevek.
NOVOSTI V ZVEZI Z ZAKONODAJO:
Petek 10.2.2012 sprejeta novela Energetskega zakona
U K A Z
o razglasitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona (EZ-E)
Razglašam Zakon o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona (EZ-E), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 28. januarja 2012.
Št. 003-02-1/2012-6
Ljubljana, dne 6. februarja 2012
Novela velja od 11.2.2012.
Vir: Uradni list RS, št. 10/2012 z dne 10.2.2012
Sobota 28. 1. 2012 ob 10. uri - izredna seja DZ
V Soboto, 28. 1. 2012 ob 10. uri bo izredna seja državnega zbora na kateri bodo poslanci odločali o:1. Volitve predsednika Vlade Republike Slovenije
2. Predlog zakona o hipotekarni in komunalni obveznici (ZHKO-1), nujni
postopek, EPA 54-VI
3. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevzemih (ZPre-
1C), nujni postopek, EPA 55-VI
4. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona (EZ-E),
nujni postopek, EPA 57-VI
5. Mandatno-volilne zadeve
2. Predlog zakona o hipotekarni in komunalni obveznici (ZHKO-1), nujni
postopek, EPA 54-VI
3. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevzemih (ZPre-
1C), nujni postopek, EPA 55-VI
4. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona (EZ-E),
nujni postopek, EPA 57-VI
5. Mandatno-volilne zadeve
12.1.2012 -168. redna seja Vlade RS
Vlada določila predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona
Vlada RS je danes na redni seji določila besedilo predloga Zakona o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona in ga posredovala v obravnavo Državnemu zboru Republike Slovenije po nujnem postopku. Zaradi nepopolnega ali nepravilnega prenosa direktiv je prejela Republika Slovenija sedem opominov, ki jih predlog zakona ureja tako, da bo saniral stanje in omogočil notifikacijo direktiv.
Lizbonska pogodba namreč skrajšuje predsodne postopke in omogoča, da se denarna kazen zaradi nenotifikacije predpisov za prenos direktiv izreče hitreje kot prej. Ker izvajanje podnebno-energetske politike in ciljev sodi v politične prioritete trenutnega mandata Evropske komisije, je pričakovati, da bo Komisija predlagala Sodišču EU kaznovanje držav članic, ki prenosa zadevnih aktov še niso notificirale, do konca 2011. Na to, kako pomemben je pravočasni prenos zakonodaje EU v nacionalni pravni red, in kako se po Lizbonski pogodbi sedaj izvaja člen 260(3) Pogodbe o delovanju Evropske unije, je Komisija pojasnila v svojem sporočilu z dne 15. 1. 2011. Odpravlja se druga predpravdna stopnja (obrazloženo mnenje) po členu 260(2) PDEU. V primeru nenotifikacije pa lahko Komisija v skladu s členom 260(3) PDEU Sodišču EU predlaga, da naloži plačilo kazni že v prvi fazi postopka. Sodišče EU denarno kazen izreče glede na koeficient resnosti kršitve in koeficient trajanja kršitve. Sprejetje predloga zakona bi nas pred tem obvarovalo in to je neposreden prihranek za državni proračun, lahko tudi po več deset tisoč EUR dnevno.
Ustavno sodišče Republike Slovenije je v odločbi z dne 14. 4. 2011 ugotovilo, da "povprečni stroški priključevanja" nimajo zakonske podlage in dalo čas za odpravo nezakonitosti do 1. 1. 2012. Zato je potrebno sprejeti predlog zakona po nujnem postopku in omogočiti, da se odpravi nezakonitost in predpiše pravna podlaga za zaračunavanje »povprečnih stroškov priključevanja«, ki jih v zakonu preimenujemo v »omrežnino za priključno moč«. Če te zakonske podlage ne bo, za priklop na distribucijsko omrežje od 1. 1. 2012 ne bo več možno zaračunavati omrežnine, ki pomeni okrog 40 % celotnega proračuna distribucijskih podjetij.
Republika Slovenija ima v skladu z Direktivo 2009/73 dolžnost izvesti lastniško ločitev sistemskega operaterja prenosnega omrežja od proizvodnje in dobave, kar mora država zagotoviti s 3. 3. 2012. Za operaterje, ki so bili dne 3. 9. 2009 del vertikalno integriranega podjetja je po direktivi dopuščena možnost, da se država odloči in dovoli oblikovanje neodvisnega operaterja (ITO), ki je sicer lastniško še vertikalno povezan, vendar pod posebnimi pogoji in s posebnimi zahtevami. Če država do 3. 3. 2012 zakonsko ne uredi te možnosti za ITO, je obvezna oblika lastniško popolnoma ločen sistemski operater (unbundling). Če Republika Slovenija ne bi delno implementirala Direktive 2009/73, bo s tem neposredno kršila določbo Direktive, ki nalaga državam članicam, da od 3. marca 2012 dalje zagotovijo delovanje podjetij, ki imajo v lasti prenosni sistem zemeljskega plina kot lastniško ločenega ali kot neodvisnega operaterja prenosnega sistema.
Vir: Vlada RS - 168. redna seja Vlade RS z dne 12.1.2012
9.1.2012 - Ministrstvo za gospodarstvo - predlog predpisa
Številka: 007-336/2011/30
Ljubljana, dne 09. 01. 2012
EVA 2011-2111-0076
GENERALNI SEKRETARIAT
VLADE REPUBLIKE SLOVENIJE
Gp.gs@gov.si
ZADEVA: Zakon o spremembah in dopolnitvah Energetskega zakona – predlog za
obravnavo zakona po nujnem postopku
...
stran 2
Ustavno sodišče Republike Slovenije je v odločbi št. U-I-257/09-22 z dne 14. 4. 2011
ugotovilo, da "povprečni stroški priključevanja" nimajo zakonske podlage, in dalo čas za
odpravo nezakonitosti do 1.1.2012. Z EZ-E se vzpostavlja zakonska podlaga za ta prispevek.
Zato je nujno potrebno sprejeti predlog zakona po nujnem postopku in omogočiti, da se
odpravi nezakonitost in predpiše pravna podlaga za zaračunavanje »povprečnih stroškov
priključevanja«, ki jih v zakonu preimenujemo v »omrežnino za priključno moč«. Če te
zakonske podlage ne bo, za priklop na distribucijsko omrežje od 1.1.2012 ne bo več možno
zaračunavati omrežnine, ki pomeni okrog 40% celotnega proračuna distribucijskih podjetij.
....
stran 12
Odločba Ustavnega sodišča Republike Slovenije
14.4 2011 je Ustavno sodišče Republike Slovenije v postopku za oceno ustavnosti in
zakonitosti, začetem na zahtevo Računskega sodišča Republike Slovenije, sprejelo
odločbo, s katero je med drugim (točki 5 in 6) razveljavilo 20., 21. in 34. člen Splošnih
pogojev za dobavo in odjem električne energije iz distribucijskega omrežja električne
energije (Uradni list RS, št. 126/07), kjer se nanašajo na povprečni strošek
priključevanja (PSP). Členi so razveljavljeni z odložitvijo do 1.1.2012. Razlog za
neskladje je, da PSP ni nikjer omenjen v EZ, kot vrsta javne dajatve pa nujno potrebuje
zakonsko podlago. Za odpravo neskladja je torej potrebno dopolniti Energetski zakon in
potem še ustrezno na novo sprejeti Splošne pogoje, ki jih izdaja SODO-Sistemski
operater distribucijskega omrežja, d.o.o.. Vsebinsko plačevanje povprečnih stroškov
priključevanja sicer ni sporno, zato je Računsko sodišče tudi dotične člene razveljavilo z
odložnim rokom. V predlaganih dveh spremembah torej v EZ uvajamo novo vrsto
omrežnine, »omrežnino za priključno moč«. Gre torej za eno od tarifnih postavk pri
pobiranju omrežnine, ki se pobira ob prvi priključitvi ali ob povečanju priključne moči.
Prav novi priključki in povečane priključne moči namreč odločilno vplivajo na potrebe
po razvoju omrežja, tarifne postavke za omrežnino pa so zastavljene stroškovno. V
bistvu gre za rezervacijo moči v omrežju, ki mora biti odjemalcu na voljo od
priključitve naprej. Vzpostavitev in vzdrževanje te rezervacije prinašata operaterju
strošek, ne glede na to, v kolikšni meri uporabnik omrežja dejansko uporablja omrežje.
Opredeljen je namen te postavke, kot tudi način plačevanja. V 87. členu so naloge
agencije za energijo dopolnjene z določanjem tudi te omrežninske postavke.
....
Vir: Predlog zakona že poslan v obravnavo po nujnem postopku (poslano dne 9.1.2012 za obravnavo na vladi 12.1.2012)
Preveri vse novosti na Ministrstvu za gospodarstvo - predlogi predpisov energetika
0 komentarji:
Objavite komentar